Ursul de mămăligă sau Boțul/Bulzul de mămăligă este o bucată de mămăligă umplută cu brânză.

resize000035_1024x692


De ce să fac așa ceva la mine în casa?

  • Pentru că este ceva specific originilor tale.
  • Pentru a retrăi momentele de când erai mic.
  • Pentru că este o mâncare sățoasă și forte rapid de preparat.
  • Pentru că este o delicatese perfectă seara.
  • Pentru că iți poți învăța copii să gătească, iar primul preparat să fie bulzul.

Cum se prepară ursul de mămăligă?

La cuptor

Incrediente

Pentru mămăligă (din mei) :

  • 400 grame de mei(o cană de mei)
  • sare(aprox 3 lingurițe)
  • 1.5l apă (3-4 cani)
  • Brânza poate fi de oaie, buruf, etc.
  • Puțin unt
  • O tavă

Preparare

După ce mămăliga este pusă pe fund, luăm o bucată mică din ea (cât palma) și punem peste o bucată de brânză, apoi încă o bucată de mămăligă și o facem la rotund.

Această prezentare necesită JavaScript.

Surse imagini:Ce retete mai fac fetele.ro

Ducă ce am făcut câțiva Urși îi punem în tavă, dar nu înainte de a o unge cu puțin unt.

Le mai punem și lor umpic de unt, eventual puțină brânză deasupra și le băgăm în cuptor 10-15 minute.(până se rumenesc)

Pe grătar

La grătar prepararea este aproape la fel, doar momentul când le puneți pe grătar trebuie să întoarceți Bulzul foarte des până când acesta formează o crustă.

Gustul este puțin diferit față de cel de cuptor.

SONY DSC


Acestă delicatese merge bine mâncată alături de smântână, lapte sau carne friptă.

Sperăm că am reușit să vă facem măcar curioși, dacă ați preparat ursul de mămăligă, spuneți-ne dacă v-a plăcut.

