Porobabil acum, dacă tu mai faci mămăligă, o faci din porum și te gândești că și strămoșii tăi mâncau aceeași mămăligă ca tine, dar nu ai dreptate, deoarece ei mâncau mămăliga din mei , care este de mult cultivat pe pământurile noastre.

1024px-Wheat_close-up
Mei

Mămăliga din mei a fost înlocuită cu cea de porumb în sec XVII-lea, când a ajuns și la noi porumbul.

Care este mai bună, cea din porumb sau cea din mei?

Chiar dacă mămăliga din porumb este foarte gustoasă, cea din mei este nutritivă.Meiul este indicat persoanelor care au probleme cu inima; diabet și colesterol.


Mei_mamaliga_Fotolia_74435650_Subscription_Monthly_M_1200x800-1030x687
Mei și mămăligă din mei

Rețetă:

Incrediente:

  • 400 grame de mei(o cană de mei)
  • sare(aprox 3 lingurițe)
  • 1.5l apă (3-4 cani)

Preparare:

Dacă aveți boabe, trebuie să le măcinați, dacă aveți direct mălai de mei nu trebuie să mai munciți în plus.

  1. Se pune apa la fiert într-un ceaun.
  2. Se adaugă sarea.
  3. Când apa înceapă să clocotească, se adaugă meiul, în ploaie, amestecând cu o lingură de lemn.
  4. Se mai acestecă treptat, când nu se mai lipește de pereți ceunului.
  5. Când s-a îngroșat se răstoarnă pe un fund de lemn(sau o farfurie întinsă).
dsc06318
Mămăligă din mei

Sperăm că am reușit să vă facem măcar curioși, dacă ați preparat mămăliga din mei, spuneți-ne dacă v-a plăcut.

